top of page

KJØPSBETINGELSER

1. Avtalen


Les gjennom våre kjøpsbetingelser for netthandel hos lopi.no.
Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom Lopi Studio og deg som kunde. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp hos Lopi Studio.

​

​

2. Partene


Selger:
Firmaopplysninger
Firmanavn: Lopi Studio Thorgrimsdottir
Organisasjonsnummer:  997 169 255.
Postadresse: Solørvegen 1065, 2260 Kirkenær 
Telefon: 979 566 14 (Mandag - fredag: 09:00 - 16:00)
Epost: info@lopi.no

​

Kjøper:
Kjøper er den forbruker som foretar bestillingen, og betegnes i den følgende som kjøper/kjøperen.

​

​

3. Pris


Det er ingen skjulte kostnader hos oss og prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket inkluderer produktkostnad og fraktkostnad. Lopi Studio er ikke MVA pliktig for øyeblikket. De ulike elementene er spesifisert i kassen som produktkostnad, fraktgebyr.

​

Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.

Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.

​

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.

​

Rabattkoder gjelder alltid for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.

​

​

4. Produkter


Alle størrelsesanbefalinger er veiledende og vil naturligvis ikke passe for alle. Dersom ditt produkt ikke passer, kan ikke Lopi studio stå til ansvar for valg av størrelse.

Bilder vi bruker i nettbutikken er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.

​

​

5. Avtaleinngåelse


Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt ut sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Eksempelvis dersom et produkt ikke har noen pris.

​

​

6. Betaling


Hos oss kan du velge mellom to (snart 3) trygge og sikre betalingsmetoder.

​

Vipps – vi tilbyr Vipps som betalingsmetode i kassen. Retursum tilbakebetales kortet som er koblet mot din Vippskonto. Ta kontakt med Vipps kundeservice eller tlf: 22 48 28 00

(mandag til fredag 02 - 23, lørdag 10-18 og søndag 11-19)

​

Kortbetaling (Stripes/Paypal) – benytter man kredittkort eller debetkort ved betaling, trekkes kjøps summen på kortet samme dag som bestillingen blir gjort enten av Stripes eller Payal (dette velger du i kassen).

​

Klarna -  Kortbetaling – benytter man kredittkort eller debetkort ved betaling, trekkes kjøpssummen på kortet samme dag som bestillingen blir gjort.

Klarna Faktura med 30 dagers betalingsfrist. Velger du å betale med faktura mottar du faktura på mail når pakken sendes fra oss. Faktura forfaller i løpet av 30 dager.


Klarna Delbetaling eller konto, dette ligger som et eget valg i kassen.

Faktura sendes til samme mailadresse som er lagt inn med bestillingen.
Verdt å merke seg ved valg av Klarna faktura/delbetaling:

​

Klarnas vilkår og betingelser
Klarnas personvernerklæring

​

Man må være fylt 18 år for å handle.

Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på www.klarna.no

​

7. Leveringsmetoder


Hos oss kan du velge mellom ulike fraktmetoder.

​

1. Fri frakt på bestillinger uten sporing


Velger du dette alternativet vil det bli gratis frakt på din bestilling. De ulike alternativene kommer opp når du er i kassen, og da vil se et felt hvor det står "Gratis frakt". Fraktselskapet vi benytter oss av er Posten.no. 

​

Normal leveringstid: 1-3 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

​

2. Hjemlevering med sporing.

 

Dette er en sporingspakke som blir levert hjem på døren til deg.

Du mottar en SMS fra postmannen når sendingen er på vei og de ringer 30 til 60 minutter før de kommer.

 

Levering på døren gjelder mandag til fredag mellom kl 17 og 21.

Om du ikke er hjemme på leveringstidspunkt, blir pakken din levert til nærmeste postkontor. Det har en fastpris på 200 kroner og velger du dette alternativet faller fri frakt bort.

​

Normal leveringstid: 1-3 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

​

3. Du kan også velge å hente eller bytte dine produkter på Kirkenær.

​

Innen 2 timer etter bestilling. 

​

​

8. Risikoen for varen


Risikoen for varen går over på kjøper når hun, eller hennes representant, har fått varene levert. Selgeren har ansvaret for varen frem til den er levert til kjøperen.

​

​

9. Angrerett

​

Hos Lopi Studio har du 30 dagers bytte-, retur- og angrerett på ubrukte varer. For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 30 dager fra da du mottok varen. Om fristen er utgått vil varen(e) returneres direkte tilbake til kunden.

​

Returfrakt betales av Lopi Studio. Vi sender deg returetikett pr mail. 

Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varenes verdi ved kjøpstidspunktet, innen 30 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Du vil få en e-post når din retur er ferdigbehandlet (1-3 uker fra den er innsendt) Har du betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp.

​

Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunden. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på www.klarna.com/no/kundeservice

​

Vi oppdaterer fakturaen så snart vi har behandlet din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna ta kontakt med deg for å få ditt kontonummer slik at de får sørget for tilbakebetaling.

​

Ubrukte varer
For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasjen, med alle merkelapper hengende på, uten lukt, merker eller pels fra husdyr.

​

Brukte varer
Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten originalemballasjen, merkelapper eller med lukt, merker eller pels fra husdyr vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling. 

​

​

10. Levering og forsinkelse


Vi gjør vårt aller beste for å levere så raskt som mulig til enhver tid. Leveringstid er normalt 1-3 virkedager, men det kan også være tilfeller med 5-7 virkedager før varen blir levert.

​

Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos Lopi Studio eller Posten. Maksimal leveringstid er 3 uker fra bestillingen din ble utført. Dersom din bestilling ikke har blitt levert innen den tid, har du som kunde rett til å heve kjøpet uten noen kostnad, dersom ikke annet er avtalt.

​

Hvis du ikke har mottatt din pakke innen 5 uker, er du som kunde ansvarlig for å gi oss beskjed innen 5 uker etter din bestilling. Din bestilling vil anses som levert etter dette tidspunktet.
Har du mottatt pakken din men mangler deler av ordren din er du som kunde pliktig til å gi oss beskjed umiddelbart etter at pakken er mottatt. Om vi ikke får beskjed vil hele din ordre ansees som mottatt.

​

​

11. Reklamasjon ved mangel ved varen og frist for å melde krav

​

Hvis det er en mangel/feil med varen har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Det forutsetter at du som kunde gir beskjed til oss innen rimelig tid. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss, for å videre dokumentere hva som er problemet med varen. Vi krever da nærbilder, samt et oversiktsbilde av varens mangler. Hvis noe er skadet/merker/flekker/lukt på produktet når du mottar pakken fra oss må du kontakte oss med det samme for å informere om dette slik at vi får registrert dette på din ordre hvis du skal returnere produktet.

​

Vær oppmerksom på at dersom varen er brukt unormalt mye eller ikke til egnet bruk, faller reklamasjonsretten på 2 år bort.

​

Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare - gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om utsolgtsituasjoner.

​

Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjonen, vil det være bevis for oss om at varen er handlet i vår butikk.


Ved reklamasjon får kunden tilbakebetalt samme beløpet for reklamasjonsvaren som da den ble kjøpt, eller ny vare dersom vi fremdeles har produktet på lager.

​

Bytte og retur tar ofte opp til 1-3 uker fra du har sendt varen i retur.
Vi sender alltid returskjema med i pakken din. 

​

Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunder.

Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på e-post: info@klarna.no

​

​

12. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold


Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.

​

Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.


Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.


Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.
Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling. 9 Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.

 


13. Garanti


Garanti som gis av selgeren, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

​

​

14. Personopplysninger


Personopplysninger vil bli ikke videreformidlet til noen andre parter, men kun brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper.

​

​

15. Alder


Du må være over 15 år for å utføre en handel hos oss. Handler du med faktura eller delbetaling er aldersgrensen 18 år.

​

​

16. Konfliktløsning


Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.

​

​

​

NORK DESIGN - RASK LEVERING - EKSKLUSIVE PRODUKTER  

bottom of page